Waarom kiezen voor Incasso van Oranje?
Onze werkwijze:
Een opdrachtgever kan kiezen uit een aantal opties.
Optie 1:
Credit management, U als opdrachtgever verstuurt uw facturen naar uw afnemer. Vervolgens gaan deze in kopie naar ons en wij zorgen dat de door u gehanteerde betalingstermijn in acht wordt genomen door uw afnemer. Bijvoorbeeld: u hanteert een betalingstermijn van 14 dagen, wij sturen een vriendelijke reminder op de 15de dag na datum factuur op uw eigen briefpapier of dmv een sms of mail met uw bedrijf als afzender. Als de afnemer vragen heeft over de gezonden factuur zal hij dan ook rechtstreeks met u contact opnemen. U zorgt zelf voor de zgn aftercare. Wanneer de afnemer geen reactie geeft op de reminder, zal er een 2de reminder worden verstuurd, waarbij wij aanraden deze strenger in te zetten dan de 1ste reminder. Ook hier zal uw bedrijf als afzender staan. Uiteraard kunt u ervoor kiezen om het gehele traject uit handen te geven en zullen wij als IvO de afzender zijn van de gestuurde reminders en heeft u er geen omkijken meer naar. Bij discussies over het geleverde waarvoor de factuur is gestuurd, zullen wij wel terugkoppeling van u verlangen. U weet tenslotte alle ins- en outs van de geleverde goederen en/of diensten.
Optie 2:
Incassodiensten, U, als opdrachtgever verstuurt uw facturen naar uw afnemer en houdt zelf de betalingstermijn in de gaten. Verstuurt vanuit uw eigen administratie de reminders naar uw afnemer. rondom de factuur die de betaling in de weg zouden kunnen staan, komen wij in actie. U doet ons de nog openstaande facturen en de reminders toekomen (wanneer er brief/mail verkeer is geweest rondom de geleverde dienst, ook hier kopieën van meesturen)
Door middel van brieven, sms en/of mail gaan wij de incasso actie ondernemen. Wat houdt dat nu in, incasso? Wij sturen een aanmaning op ons briefpapier met de vermelding van de nog openstaande factuur + bedrag, dan berekenen wij de incassokosten over de hoofdsom (uw factuurwaarde incl btw). De incassostaffel die wij hanteren is de zgn Voorwerk II (zie rechtspraak.nl) Tevens houden wij rekening met de door u misgelopen rente, welke wij in de aanmaning opnemen als pm post. Als de afnemer gaat reageren op deze aanmaning zal hij dat via ons kantoor moeten doen. Als hij toch contact opneemt met u als leverancier kunt u hem naar ons verwijzen. In totaal zullen er in het incassotraject 3 brieven worden verstuurd, te weten een aanmaning, een aankondiging dagvaarding en de laatste de dagvaarding in concept. De termijn die tussen de brieven in zit is 7 dagen. Iedere week gaat er een brief naar uw afnemer. De afnemer dient aan ons te betalen. De hoofdsom en de eventueel betaalde rente is uiteraard voor u als afnemer. De incassokosten zijn voor ons. U betaalt ons dan ook geen enkele fee, administratiekosten, dossierkosten of wat dan ook. Dit heet in het kort…. Cure, no Pay! Als een afnemer ook in het zgn buitengerechtelijk traject niet aan zijn verplichtingen voldoet, zullen wij in overleg treden met u als opdrachtgever of het zinvol is om gerechtelijk te gaan. De kosten om gerechtelijk te gaan zullen op voorschot wel door u moeten worden betaald, deze worden in rekening gebracht bij de afnemer. Uw afnemer betaald dan de hoofdsom, rente, incassokosten en de gerechtelijke kosten zonder dat u risico loopt op kosten en geen behaalde resultaten. Maw bij een goed doordacht gerechtelijk dossier is het nog steeds…. Cure, no Pay!
U kunt kiezen voor het gehele traject, credit management, het incassotraject en, wanneer nodig, het gerechtelijk traject, maar alleen het incassotraject of creditmanagement is uiteraard ook mogelijk! Wilt u een andere manier van incasseren zonder dat u een risico loopt op kosten en geen behaalde resultaten, maatwerk, omdat uw bedrijf net even anders is dan alle andere, laat het ons weten en wij komen met een gepast plan. Een zgn try-out behoort voor het incassotraject tot de mogelijkheden. Het kost u immers niets! Wij kunnen u laten zien hoe wij te werk gaan en u bent af van uw niet betaalde facturen. Een win/win situatie. Wilt u hier samen met ons over praten wat voor u de beste werkwijze zal zijn, bel ons. Een gesprek kost (ook) niets en wij doen het graag!